Søg

Sådan har vi testet

Opdateret: 17. dec. 2020

Når man skal teste og sammenligne effekten af forskellige typer træning, løber man hurtigt i alvorlige problemer.

Alle lever, reagerer og giver sig forskelligt i en træning - og dem der seriøst har forsøgt at manipulere folks fysik, ved at køn, alder, træningsniveau, aktuel livssituation og balance mellem kost og hvile, er mindst lige så vigtig som selve træningen. Vi testede i starten ERMR træningen på forskellige personer, men da det var fuldstændig umuligt, at vurdere testpersonernes genetiske potentiale, aktuelle træningsniveau og styre deres livsstil og trænings indsats, valgte vi at skifte til en mere tidskrævende, men også langt mere retvisende teststrategi. Vi brugte nu kun 2 trænede testpersoner, og i stedet for at bygge videre på deres nuværende form, skulle de stoppe al træning så muskelmassen svandt ind. Efter 4 måneders træningspause testede vi, hvor effektivt de forskellige træningsformer kunne genopbygge den tabte muskelmasse. Metoden tager ekstremt lang tid, men da man meget nemmere kan genopbygge end skabe ny vækst, afslørede testene også omgående, hvilke metoder der mest effektivt kunne stimulere vækst. Vores mål var at teste, og sammenligne væksteffekten af de mest populære, og videnskabeligt anbefalede træningsformer. Vi testede og sammenlignede ERMR træningen med:

  • Traditionel fitnesscenter træning (væksttræning - anbefalet af fitness instruktører/personlige trænere).

  • Kaatsu træning (originale okklusionstræning).

  • 2 lidt forskellige bodybuilding træningsprogrammer - med frivægte.

  • 1 prof. styrkeløfter program.

Herudover testede vi også forskellige kostplaner, og anbefalinger til henholdsvis "lean build" og "bulk"


Ovenstående billeder er en af vores primære forsøgskaniner i forskellige testperioder - Lean, Bulk, Cut og Totalt forfald.

Så - nu ved vi hvad der virker, og hvad der ikke er specielt effektivt - og ja - du ved selvfølgelig allerede hvad jeg vil sige 😉


"it doesn't mean diddley-squat"


Desværre, betyder det i videnskabelig sammenhæng, absolut intet, hvad vi mener at vide. Og selvom ERMR træningen, i forhold til videnskabeligt dokumenterede vækstteorier, er traditionel træning overlegen, så kan vi desværre endnu ikke tilbyde dig en videnskabelig blåstempling af metoden. Det tager tid, men træningsformen er pt. indskrevet i specialekataloget på Institut for Idræt og Sundhed på Syddansk Universitet.


Men du behøver heller ikke tage vores ord for gode vare - køb din egen ERMR Træner, og oplev på egen krop, hvordan det virker 👍





36 visninger

Seneste blogindlæg

Se alle